Je bedrijfsauto als reclamemiddel inzetten, dit kan er

Voor veel ondernemers is de bedrijfsauto een grote kostenpost. Je kunt deze kostenpost echter ook gebruiken om reclame mee te maken en op die manier de kosten (deels) terug te verdienen. In dit artikel vertellen we je alles over het bestickeren van bedrijfswagens

Auto bestickeren

De meest populaire manier om je bedrijfsauto als reclamemiddel in te zetten, is door de auto te bestickeren. Bij het bestickeren van de auto wordt een gedeelte van de auto met de reclameboodschap bestickert. 

Autobestickering is populair omdat het prijstechnisch gezien een interessante vorm van reclame is en omdat het een professionele uitstraling aan je bedrijfsauto geeft. De bestickering zorgt immers voor een stukje herkenning.

Auto laten wrappen

Het laten wrappen van je auto is de meest kostbare manier om autoreclame te maken. Bij het wrappen wordt de gehele auto met folie ingepakt. In principe is dat in de meeste gevallen niet nodig en volstaat autobestickering.

Echter, als je de auto compleet in de huisstijl van je bedrijf wilt bestickeren, dan is het laten wrappen een goede optie. De wrap heeft naast een reclamefunctie ook een beschermende functie. De lak wordt immers beschermd door de folie, niet alleen tegen steentjes, maar ook tegen uv-straling.

Magneetplaten

Als je regelmatig een andere boodschap wilt communiceren zijn magneetplaten de beste vorm van autoreclame. Ook zijn magneetplaten erg goedkoop, waardoor het een budgetvriendelijke manier is om je bedrijfsauto als reclamemiddel in te zetten.

Als je voor magneetplaten kiest, zorg er dan voor dat je de platen zo nu en dan even los haalt. Op die manier voorkom je beschadiging aan de lak. Hanteer als vuistregel dat je de magneetplaten niet langer dan een week aaneengesloten op de auto laat zitten.

Aandachtspunten voor je reclameboodschap

Een belangrijk aandachtspunt voor je reclameboodschap is dat je de boodschap zo eenvoudig en clean mogelijk houdt. Zorg dus voor zo min mogelijk afleiding en laat alleen de gegevens zien die noodzakelijk zijn.

Daarnaast is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je boodschap de aandacht trekt. Dat kan bijvoorbeeld met visuele elementen, zoals een pijl, maar ook door de belangrijkste woorden vetgedrukt neer te zetten.

Meer over voertuigreclame

Wil je meer weten over de verschillende vormen van voertuigenreclame? Informeer dan bij een signingbureau naar de mogelijkheden. Hier kun je ook terecht voor advies met betrekking tot je reclameboodschap.